Nieuwe indeling van de forums

Alles over het fietsen in het algemeen , de toerclub Swolland en over dit forum
Plaats reactie

Hoe wil jij de indeling van de forums?

Zoals het nu is: indeling in: swolland activiteit; niet-swolland activiteit; meerdaagse activiteiten; ATB-activiteiten en per dag voor overige activiteiten in niet georganiseerd verband.
7
50%
Nieuw voorstel: voor elke dag een apart forum + een forum voor meerdaagse activiteiten + een forum voor ATB activiteiten.
2
14%
Maakt mij niets uit.
5
36%

Totaal aantal stemmen: 14

Jaap Lameris
Site Admin
Contacteer:

Nieuwe indeling van de forums

Bericht door Jaap Lameris »

Momenteel kan je voor vragen en verhalen over activiteiten terecht in verschillende forums:
(1) Swolland georganiseerde activiteiten
(2) Niet Swolland georganiseerde activiteiten
(3) meerdaagse activiteiten
(4) ATB activiteiten
Daarnaast is later op verzoek de mogelijkheid geschapen om per dag vragen te stellen voor fietsmaatjes als je zelf een tochtje wil fietsen. (forums 5-11)

Het bestuur overweegt om wat meer duidelijkheid te scheppen door de indeling gewoon per dag te organiseren. Dat wil zeggen dat alle activiteiten (op de weg) op bijvoorbeeld zaterdag behandeld worden in het subforum zaterdag. Dus alle Swolland tochten op zaterdag, zoals de prestatietocht, de SUST tochten, bezoeken aan andere NTFU tochten, maar ook zelf georganiseerde tochten zoals de medical toers van Ruud W komen in dit forum terecht. Meerdaagse tochten zoals het Sauerland weekend of de MH2d worden in een apart forum behandeld, en alle ATB activiteiten worden ook in een apart forum behandeld zoals dat nu ook het geval is.

Graag willen we jullie mening hierover weten. Vul de enquête in en laat het ons weten. Je kan ook je mening hieronder vermelden.
Alvast bedankt!

Mede namens het bestuur,
Groet,

Jaap
Webmaster Toerclub Swolland
g paalman
Lid

Re: Nieuwe indeling van de forums

Bericht door g paalman »

Ik weet dat een bestuurslid erg enthousiast was over een dergelijke indeling destijds bij de fietsgroep van stappenbelt
maar die zijn er vanaf gestapt
ik geef hieronder enkele argumenten tegen
je krijgt 7 forums voor relatief weinig berichten (versnippering)
de scheiding tussen swolland en andere tochten is er niet
de gewenning die nu is ontstaan word doorbroken
de dag forums die er nu opstaan zijn gezien het aantal berichten geen succes

ik denk dus dat de beste indeling is de huidige min de dagforums
dit heeft ook het voordeel dat alles op het scherm past wat de overzichtelijkheid bevordert

heb dus optie 1 gestemd

gerard
Harry Timmer
Klepper 2004-2005

Bericht door Harry Timmer »

Het bestuur vindt? Zijn er vragen of klachten over de huidige opzet van de Klepsite gekomen?

Velen onder ons vinden nog steeds de 1e opzet van de Klepsite de beste.

Ik vindt de huidige opzet best duidelijk. De dag-forums worden niet veel gebruikt, maar kunnen wat mij betreft gewoon blijven.

Net als Gerard zijn de vaste bezoekers van de Klepsite aan de huidige opzet gewend, dus gewoon laten zoals het nu is.

Groeten Harry
Iris
Lid
Contacteer:

Bericht door Iris »

"voor elke dag een apart forum + een forum voor meerdaagse activiteiten + een forum voor ATB activiteiten"

Als je én per dag én per activiteit een apart forum gaat maken, krijg je veel verwarring. Dat is nu ook al het geval, omdat niet iedereen zich goed realiseert wat waaronder valt. Als je heel consequent bent zou je in dat geval eenzelfde activiteit dus op twee plaatsen (forums) moeten invoeren: op de dag zelf en op het soort activiteit/tocht.

Ik ben voor een eenduidig en eenvoudig overzicht: of per activiteit, of per datum. In dat laatste geval kan een forum erg lang en onoverzichtelijk worden als er op een dag meerdere activiteiten zijn. Ik ben daarom voor een indeling naar activiteit.

Als indeling voor de activiteiten kan je de 'standaardactiviteiten' van Swolland aanhouden: de maandagmiddagtochten, de donderdagmiddagtochten, de woensdagavondtrainingen, de zaterdagtochten (zowel Swolland-tochten als NTFU-tochten), de zondagochtendtraining, de zondag-ATB-groep en Jeugd-ATB. En een apart forum voor overige activiteiten, zoals meerdaagse tochten, individuele initiatieven, derdekerstdagtocht (hoe heet ie ook al weer?), spinning etc.

Ik heb (dus) niet gestemd want mijn keuze staat er niet bij.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd! Maar op de racefiets alleen met mooi weer 8)
Jaap Lameris
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Jaap Lameris »

Iris schreef:Ik heb (dus) niet gestemd want mijn keuze staat er niet bij.
Bedankt Iris. Het nadeel van enquêtes op forums zoals dit is natuurlijk dat je van te voren niet alle mogelijkheden mee kan nemen of ruimte voor eigen antwoorden kan aanbieden. Dus het is zeer goed dat je je mening hier kenbaar maakt zodat ook anderen hierover kunnen nadenken en bespreken als een antwoord.

Je hebt inderdaad gelijk dat het wijzer is om de onderverdeling te koppelen aan een criterium. Oorspronkelijk was het onderscheid ook gebaseerd op Swolland activiteiten en niet-Swolland activiteiten. Daarnaast is er ook het ATB (en jeugd-ATB) gebeuren apart gezet omdat deze activiteiten zich toch wel onderscheiden in aparte doelgroepen. Onderscheid tussen Swolland en niet-Swolland was en is gebaseerd omdat we de klepsite toch wel als een club gebeuren zien. Binnen we Swolland zien we ook een groot en verschillend aanbod van verzetsactiviteiten, waardoor ook de overzichtelijkheid van de verschillende onderwerpen in deze subforums verloren ging. Het splitsen in verschillende subforums per activiteit geeft zeker soelaas, maar heeft ook tot gevolg dat je veel subforums na moet lopen voor nieuwe discussies of onderwerpen. Het is inderdaad moeilijk de optimale onderverdeling te maken. Het experiment om per dag subforums in te richten als een soort fiets dating site blijkt tot nu toe niet echt te lopen. Het nieuwe voorstel van het bestuur is ook mogelijk, geeft ook houvast, maar kan ook tot een onoverzichtelijkheid leiden als er vele verschillende soorten activiteiten op een dag plaatsvinden, zoals bijvoorbeeld de zaterdag.

Andere meningen of steunbetuigingen voor Iris voorstel?
Groet,

Jaap
Webmaster Toerclub Swolland
Iris
Lid
Contacteer:

Bericht door Iris »

Als je teveel forums hebt, wordt het onduidelijk waar je wat moet plaatsen. Ik denk (maar corrigeer me als ik het verkeerd heb) dat je naar het forum gaat met in je hoofd: ik wil dan en dan fietsen (MTB of race) en wil zien wat er te doen is. Of het nu een Swollandtocht is, een training, een NTFU-tocht of een eigen voorstel voor een tocht maakt dan niet zoveel uit.
Er bestaat nu ook onduidelijkheid over wat nu wel of niet Swollandtochten zijn, bijvoorbeeld. Dan krijg je toch dat berichten verkeerd worden geplaats. Daarom ga ik voor eenvoudig en eenduidig. Maar zolang er nog steeds nieuwe antwoorden als nieuw onderwerp worden geplaatst, blijft het onoverzichtelijk en zoeken. Of je zou als webmaster een tijd lang consequent alle verkeerd geplaatste berichten moeten verplaatsen of verwijderen, maar dat is wel erg veel werk.
Een tip bij een nieuw bericht is dat je de kopregel heel duidelijk maakt, dan is in een oogopslag te zien waar het over gaat. Nu moet je steeds het hele bericht doorlezen. Kijk de onderwerpregels maar na, in negen van de tien gevallen weet je dan niet waar het over gaat en of het interessant is om te bekijken. Betekent dat je toch weer alles moet lezen.
Het is inderdaad niet makkelijk, maar gewoon een keuze maken en kijken hoe het bevalt lijkt me het beste. Je kunt altijd het aantal forums uitbreiden als daar echt behoefte aan blijkt te zijn.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd! Maar op de racefiets alleen met mooi weer 8)
g paalman
Lid

Bericht door g paalman »

iris ik heb wat kopregels doorgebladerd ik vind dat nogal meevallen (duidelijkheid berichtkoppen)
ik denk ook dat je niet teveel forums moet hebben zeker gezien het geringe aantal berichten hier

verder vraag ik me nog steeds af waar dit nu vandaan komt zijn er opmerkingen vanuit de gebruikers geweest?
Plaats reactie