Hallo, ik ben Francine

Hier kunnen nieuwe gebruikers zich voorstellen.
Niet verplicht maar wel zo netjes en ook zo gemakkelijk.
ixiaan

Hallo, ik ben Francine

Bericht door ixiaan » ma mar 22, 2010 11:52 am

Hoi, ik ben Francine en woon al weer een poos in Stadshagen.

Ben ook al een poosje lid van de Swolland, maar heb me nog nergens gemeld. Zo vlak voor het echt goed weer gaat worden buiten wordt het wel tijd. Ik heb een aangepaste Fiets (feetz) in verband met mijn handicap. Hiermee wil ik dus gaan fietsen buiten de deur, en dan vooral daar naast genieten. Ik houd niet van grote snelheden, maar ben een recreatieve fietser. Nu heb ik heel wat jaren niet gefietst, en ben ik druk doende om in conditie op te bouwen en het lichaam weer te laten wennen aan het rond draaien van de trappers. Sinds begin dit jaar heb ik een hometrainer in huis staan, en daar kan ik al behoorlijk wat op weg trappen. Binnenkort wil ik dat ook meer en meer op de weg gaan doen en kilometers maken. Voor mij is het denk ik al een enorme topsport als ik de fietsvierdaagse mee kan rijden op de kortste afstand. Waarom ik lid geworden ben van Swolland? Ik wil graag mee gaan rijden met de fiets en geniet-ritten. Als ik de afstanden van de ritten zie, dan is het voor mij wel even schrikken omdat ik het idee heb dat ik daar nog lang niet klaar voor ben. Dus ik heb nog wel wat werk aan de winkel. Als iemand suggesties heeft hoe ik mijn conditie kan opbouwen dan hoor ik het graag.

Normaal mee doen en leuke contacten op doen zijn voor mij twee dingen die bij mij hoog in het vaandel staan. Ben niet zo'n liefhebber van aangepast sporten geweest. Dat mijn hele leven al niet. Hiermee leg ik de lat voor mezelf erg hoog, iets wat ik als een uitdaging voor mezelf zie. Dat is in het kort mijn motivatie om te gaan fietsen en me aan te melden bij Swolland.

Dan wil ik ook wel even vertellen hoe ik op het plan gekomen ben om te gaan fietsen. Vroeger woonde ik met mijn ouders op het oude eiland Wieringen. Mijn opa en oma woonden in Onna (bij Steenwijk). Sinds mijn jeugd was ik altijd gefascineerd van die mensen die op de fiets op de Afsluitdijk heen fietsten als wij weer eens met de auto er over heen reden. Later toen ik zelf auto reed en geregeld de afsluitdijk over ging had ik deze fascinatie nog steeds. En deze is nooit meer weg gegaan. Als kind heb ik veel gefietst met mijn ouders omdat fietsen de enige manier is om goed te bewegen en een een zekere vorm van lichamelijke vrijheid te ervaren met mijn lichamelijke handicap. Als kind wilde ik eens met mijn vader de afsluitdijk over fietsen. Deze kinderwens van mij is nog nooit in vervulling gegaan, en in de latere jaren door omstandigheden op de achtergrond gekomen. Echter ben ik anderhalf jaar geleden toen ik hier in Zwolle kwam wonen op onderzoek gegaan naar een geschikte fiets voor mij. Hiermee wil ik het fietsen dus weer op gaan pakken. Ook het rijden van de langere afstanden, en vooral weer het genieten van het fietsen! En wie weet is het dan toch mogelijk om die kinderwens van mij in vervulling te laten komen. Owja, mijn vader heeft toegezegd dan ook mee te fietsen dus moet ik er geen jaren meer mee wachten natuurlijk. Veel mensen die ik vertel van deze afsluitdijk-wens verklaren me voor gek. Tja, het zal misschien wel zo zijn, maar misschien ben ik ook wel een beetje maf.

Tot zo ver, anders blijf ik kleppen natuurlijk :-)

Met veel groeten, Francine
De uitdaging voor 2011: Francine goes Delden!!

Harry Timmer
Klepper 2004-2005

Re: Hallo, ik ben Francine

Bericht door Harry Timmer » ma mar 22, 2010 8:19 pm

Hallo Francine,

Een goed voornemen om lekker te gaan fietsen :D Ik denk dat als je een beetje getraind hebt de ritten van Fiets en Geniet ideaal voor jouw zijn om in een gezellige groep regelmatig een eindje te gaan fietsen. De afstand en de snelheid valt best mee. :)

Als je tussentijds een keer een trainingsmaatje wilt hebben, moet je maar even met mij mailen timtrom@hetnet.nl. Ik ben met vroegpensioen, dus
heb overdag, maar ook wel in de avonduren, altijd wel een mogelijkheid om te gaan fietsen.

Groeten Harry Timmer

L. Giethoorn
Lid

Bericht door L. Giethoorn » di mar 23, 2010 11:44 am

Als je mee gaat rijden met Fiets & Geniet kun je altijd ergens halverwege een directe route
nemen naar het eindpunt. Er zijn voldoende begeleiders aanwezig, waarvan er dan ééntje
met jou naar het eindpunt meegaat.
Zo kun je de afstand en/of tempo (wat niet hoog is, er gaan ook 80-jarigen mee) uitbouwen.

groetjes Bert.

Ruud Woudstra
Klepper 2006

Bericht door Ruud Woudstra » di mar 23, 2010 2:46 pm

Hallo Francine,

Hartelijk welkom bij Swolland. De uitdagingen die je jezelf stelt vind ik helemaal tof. Als je de eerste trainingen erop hebt zitten en de km's ook gaan tellen lijkt het mij leuk om vanuit de club met jou de Afsluitdijk te gaan rijden. Swolland heeft een fietskar daar kan je fiets altijd op. Je kunt dan starten op elke plek bij de Afsluitdijk en zo de dijk op en neer rijden. Er zijn altijd wel Swollanders die je dan gezelschap zullen houden onderweg. Zoals Harry T. als aangaf er zijn volop vroeg pensionado's die meewillen. :shock:

Laat ons maar weten wanneer je denkt er aan toe te zijn, dan regelen we dit. De keuze is natuurlijk mooi weer en weinig wind. :D

Veel succes met je trainingen, en we (ik) horen graag hoe het gaat.

Groeten,

Ruud.
Fiets vandaag, morgen kan er veel tegenwind zijn........

Jaap Lameris
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Jaap Lameris » di mar 23, 2010 7:40 pm

Hoi Francine,

welkom bij Swolland! Leuk dat je ook iets over je zelf en je wens heb verteld. Zoals je zal gaan merken, bestaat Swolland niet alleen uit de snelle wielrenners met hun snelle fietsen en bijpassende kleding. De tips om bij Fiets & Geniet aan te sluiten lijken mij heel goed. En ook, wensen zijn er om uitgevoerd te worden. Geef je zelf de tijd om er naar toe te groeien. Bouw alles langzaam op, en hou vooral het plezier in het fietsen erin. Begin langzaam en stel realistische doelstellingen. Bouw genoeg rustpunten in je fietstochten, en beloon je daarvoor. Neem een leuk Cafe met een terras op het oog en fiets er naar toe, neem een drankje en geniet er van . De volgende keer ga je iets verder. Als je dit regelmatig doet zal je merken dat je steeds sterker wordt. Luister naar je lichaam en forceer niets, maar stel wel een doel. Denk ook aan om voldoende vocht en voedsel mee te nemen en neem de tijd om te leren om een binnenband te verwisselen als je dat nog niet weet. Een goed voorbereiding geef je ook meer zelfvertrouwen in het bereiken van je doelstellingen. Vraag rustig aan ons via de klepsite voor raad of tips voor leuke routes, etc. Laat van je horen hoe het gaat, en zoals Ruud al zei, er zijn genoeg clubgenoten die je willen helpen om zo'n wens uit te voeren. Het belangrijkste is om er plezier in te houden.!
Groet,

Jaap
Webmaster Toerclub Swolland

ixiaan

Bericht door ixiaan » di mar 23, 2010 8:37 pm

Hoi Allemaal :lol:

Bedankt voor de warme en leuke reacties. De komende dagen ben ik even van de pc weg.
Het lijkt mij inderdaad heel erg leuk om binnenkort samen te fietsen. Samen fietsen is leuker dan alleen.

Vandaag heb ik drie kwartier op de hometrainer gezeten met het mooie weer!!! Ik moest thuis blijven omdat er een klusjesman langs zou komen. Deze is ook geweest, maar die zal eind deze week weer terug moeten komen. Heb weer eens flink door zitten trappen, en ik ben er goed van hersteld. Dat voelt best lekker. In januari heb ik de hometrainer aangeschaft, en toen was 5 minuten al een zware opgave. Inderdaad met rustig opbouwen en iedere dag fietsen en iedere week 5 minuten er bij werkt erg goed.

Had echt de balen dat ik niet even samen met mijn hond Diesel de feetz kon pakken om even een stukje buiten te bewegen. Diesel is mijn zwarte labrador en is mijn maatje, hulphond en de beste reden om jaar in jaar uit, met goed weer en met slecht weer buiten te komen :-) Maar sneeuw in combinatie met rolstoel, scootmobiel en ander rollend materiaal is niet echt handig. Het betere weer is dan ook zeer welkom. Voor de duidelijkheid, ik kan geen lange afstanden lopen, en dus gebruik ik buitenshuis een rolstoel, en op langere afstanden een scootmobiel. Voor het leuk en het sporten heb ik dan de feetz :D

Het is wel grappig te horen ook dat er niet alleen heel hard gefietst wordt bij jullie. Gelukkig maar want dan had ik toch echt een probleem. Dan zie je de omgeving minder goed als je er snel voorbij gaat. En ik heb al een paar leuke kleine tochten gefietst voor de winter. Toen had ik net de feetz, en dus moest ik er de weg mee op natuurlijk.

Lijkt me trouwens erg leuk om binnenkort eens aan te sluiten bij het fietsen. :-)

Groetjes, Francine
De uitdaging voor 2011: Francine goes Delden!!

Plaats reactie