Start zondagochtendritten op 21 maart 09.30

Waar gaan we rijden met elkaar in het weekend? Speciaal bedoeld voor Swolland toer- en clubtochten in het weekend, georganiseerd door het bestuur of door Swolland-leden zelf. Ook voor verslagen hiervan.
[voor deelname aan niet-Swolland tochten gebruik het forum topic niet-Swolland tochten ]
Gerard Niens

Start zondagochtendritten op 21 maart 09.30

Bericht door Gerard Niens » do mar 11, 2010 9:16 pm

Met ingang van 21 maart starten we met de zondagochtendritten in de vernieuwde versie.
We gaan uit van twee groepen, ieder met een eigen snelheid : 30 km/u en 33 km/u op de klok.
De vertrektijd is 09.30 uur bij onze hoofdsponsor Tweewielerspeciaalzaak Scholten aan de Luttekestraat.
De afstand zal 70 à 80 km zijn.
De rit zal met voorrijders verreden worden, we hopen onze voorrijders van het vorige seizoen weer te mogen begroeten.
Hopend op een grote opkomst.
Groet

Henk van Gerner en Gerard Niens

Erik Blom
Lid
Contacteer:

Re: Start zondagochtendritten op 21 maart 09.30

Bericht door Erik Blom » za mar 20, 2010 6:47 pm

Een paar druppies regen vind ik niet erg dus als het morgen, 21 maart, niet al te slecht weer wordt, ben ik er bij.

Henk Gerrits
kader

Bericht door Henk Gerrits » zo mar 21, 2010 10:12 pm

De duppies regen zijn uit gebleven, we hebben met Loes, Gerhard, Eric, Henk en Henk een mooie tocht gefietst via de vechtdijk naar Dalfsen, waar we nu de wind achter hadden in tegenstelling tot vorige week, daarna richting Raalte, Heeten waar we in Wesepe een beetje tegenwind kregen de wind wakkerde aan en we hebben een mooi stuk in een molentje gereden. En dat viel nog niet mee zo in het begin van het seizoen. Misschien wel een idee om dat wat vaker te gaan oefenen. Lekker gefietst, tot volgende week.

Gerard Niens

Bericht door Gerard Niens » zo mar 21, 2010 10:30 pm

De kop is eraf.
Vroeger dan de voorgaande versies vertrokken we dit jaar direkt bij het aanbreken van de lente.
Klokslag 9.30 uur (volgens het klokkenspel van de Peperbus) vertrokken we met 5 personen: Loes Soors d'Ancona (prachtige naam), Erik Blom, Henk Gerrits, Henk van Gerner en ondergetekende.
Voor de thuisblijvers was het kennelijk nog te vroeg in het seizoen, gezien een aantal reacties pas in april aan te sluiten.
Ze hadden ongelijk, het bleef droog en de lentezon liet zich zelfs zien.
Omdat de wind noord-west stond was vooral de terugweg door de tegenwind uitermate geschikt om "het molentje" te aktiveren.
De snelheid bleef de gehele tocht rond de 30 km op de klok en dat was een goede keuze voor de nog verse voorjaarsbenen.
Zondag aanstaande rekenen we op een grotere opkomst want dan gaan we 80 km rijden met het motto "de scheepsbel".

Tot zondag
Gerard Niens

Iris
Lid
Contacteer:

Bericht door Iris » di mar 23, 2010 11:02 am

Gerard Niens schreef:(...) Voor de thuisblijvers was het kennelijk nog te vroeg in het seizoen, (...)
Er kunnen ook andere redenen zijn. Ik heb wél gefietst zondag maar ik moet mijn conditie nog weer helemaal opbouwen en aangezien er geen groep is voor 50 km/2 uur doe ik dat zelf, twee keer per week. Met de MTB op de weg, het racestuur is nog niets te zwaar. Het was zondag inderdaad lekker weer maar oh die wind. Vandaag is het beter 8) :lol: .
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd! Maar op de racefiets alleen met mooi weer 8)

Plaats reactie