Weerribbentocht 27/9

Waar gaan we rijden met elkaar in het weekend? Speciaal bedoeld voor Swolland toer- en clubtochten in het weekend, georganiseerd door het bestuur of door Swolland-leden zelf. Ook voor verslagen hiervan.
[voor deelname aan niet-Swolland tochten gebruik het forum topic niet-Swolland tochten ]
Jaap Lameris
Site Admin
Contacteer:

Weerribbentocht 27/9

Bericht door Jaap Lameris » di sep 02, 2014 9:17 pm

Door een ongelukkige planning, :oops: :oops: , ben ik op zaterdag 27 september niet in staat om de jaarlijkse Weerribbentocht te leiden. Ik heb wel ondertussen een leider voor de 25 km/uur groep gevonden (Henk Hofstee) en ook een voorrijder voor de 32 km/uur groep ((via) Wim Hessels), maar ik kan zelf dus niet de 28 km/uur groep rijden. Met hulp van Henk heb ik al wel de routes voor iedere groep gemaakt en zal ze ook als GPX bestanden beschikbaar stellen. De pauze plaats is ook al besproken, maar ik zoek nog een of twee personen die de 28 km/uur groep wil(len) leiden. Wie kan mij helpen?? Ten opzichte van vorig jaar zijn er kleine wijzigingen, de pont bij Genemuiden zit er dit jaar niet meer in, er is maar een pauze plaats en de afstanden zijn iets minder lang geworden.

Graag hoor ik wie mij en de club kan helpen.
Groet,

Jaap
Webmaster Toerclub Swolland

henkhofstee
Lid

Re: Weerribbentocht 27/9

Bericht door henkhofstee » di sep 09, 2014 3:03 pm

Beste mensen,
Ik doe voor Jaap dit jaar de Weerribbentocht. Heb een totaal nieuwe route uitgezet, die door Jaap op GPS is gezet. De totale afstand is ietsje korter en gaat meer door de weerribben. Zo is er ook een andere pauzeplaats. Dit is geen gewoon café meer te noemen maar een resort aan de Linde. De appelgebak is qua omvang en smaak van de horse categorie. Een 2e rustpunt is er niet meer. De 25 snelheid op de teller rijd ik voor; de 32 + op de teller Wim Hessels. We zoeken nog iemand die de 28 km/u op de teller wil voorrijden.

Groet,

Henk

Jaap Lameris
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Jaap Lameris » do sep 18, 2014 5:18 pm

Met dank aan Frens Luning is er ook een voorrijder/aanwijzer gevonden voor de ca 28 km/uur groep. Snelheid zal aangepast worden in overleg met iedereen. Henk Hofstee en Wim Hessels zijn de voorrijders van de wat langzamere en de snellere groepen.
Ik wens jullie allemaal heel goed weer en veel rugwinden. Traditioneel was dat ook zo de laatste jaren.
Groet,

Jaap

henkhofstee
Lid

Bericht door henkhofstee » do sep 18, 2014 7:06 pm

Komt helemaal goed; hopelijk een massale opkomst. Onze rustplek is helemaal in Swollandstyle een residence te noemen. Appelgebak hoog niveau!!
Fiets nu in Limburg bij de MH2d en verblijf ook in een viersterrenhotel!!

Groet,

Henk

Hennie Haverink
Lid

Bericht door Hennie Haverink » vr sep 26, 2014 1:12 pm

Ik lees in het bericht van Jaap dat er ook GPS-bestanden beschikbaar komen. Worden die nog gepubliceerd? Ik rijd zaterdag wel mee maar moet om 13.00 uur weer thuis zijn. Handig om dan zelf over de route te beschikken.

Ruud Woudstra
Klepper 2006

Bericht door Ruud Woudstra » vr sep 26, 2014 3:01 pm

Hennie,

Voor jou is dat toch een makkie, met zo'n conditie en Limburg in de benen, ben je om 12.30 weer thuis. :lol:

Wel handig als de tracks op de site komen.

Ruud
Fiets vandaag, morgen kan er veel tegenwind zijn........

Jaap Lameris
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Jaap Lameris » vr sep 26, 2014 4:25 pm

Mijn eerdere mails over de GPS bestanden was meer bedoeld voor de kandidaat voorrijders voor de 28 km groep, maar omdat je het vriendelijk vraagt, :P , hierbij de GPS bestanden. Veel plezier morgen, Hoop dat jullie goed weer hebben met weinig wind.
Let op het is een .gdb bestand, in te lezen met mapsource of basecamp. Voor GPX bestanden, laat het mij dan weten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groet,

Jaap

Jaap Lameris
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Jaap Lameris » vr sep 26, 2014 6:16 pm

en nu als afzonderlijke GPX bestanden....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groet,

Jaap

Hadegro
Lid
Contacteer:

Bericht door Hadegro » ma sep 29, 2014 10:46 am

Een verslagje van de afgelopen Weerribbentocht op:

http://toerfietserzwolle.blogspot.nl/20 ... -2014.html
http://www.toerkoorts.nl/
'De fietshemel is een eeuwige afdaling'