Blauwvingertocht 17 mei

Waar gaan we rijden met elkaar in het weekend? Speciaal bedoeld voor Swolland toer- en clubtochten in het weekend, georganiseerd door het bestuur of door Swolland-leden zelf. Ook voor verslagen hiervan.
[voor deelname aan niet-Swolland tochten gebruik het forum topic niet-Swolland tochten ]
Hans Meulman
Lid

Blauwvingertocht 17 mei

Bericht door Hans Meulman » di mei 13, 2014 8:48 pm

Voor aanstaande zaterdag (17 mei) staat de Blauwvingertocht op het programma.

We starten om 9.00 uur vanaf de Vrolijkheid.

Gezien de mooie weersverwachtingen verwacht ik een grootte opkomst :wink: .
De Luxemburg-gangers kunnen dan de benen nog mooi even testen.

Tot zaterdag.

Hans Meulman.

Ps, als er fietsers zijn die zich geroepen voelen om eventueel de 25 of de snelle groep voor te rijden hoor ik dat graag.
Zelf rijdt ik de 28 groep voor.

Stefan Hulsebos

Re: Blauwvingertocht 17 mei

Bericht door Stefan Hulsebos » vr mei 16, 2014 6:29 am

Hoi Hans,

Is er van de Blauwvingertocht ook een GPS route ?

groeten,

Stefan.

Ruud Woudstra
Klepper 2006

Bericht door Ruud Woudstra » za mei 17, 2014 5:47 pm

Let op.

Als je een track wilt toevoegen óp de klepsite dan moet je de track eerst filteren tot 1000-1500 trackpunten anders past het er niet op. Kan heel simpel in Basecamp, track selecteren en op filter drukken, aantal punten opgeven, en klaar.
Track exporteren en downloaden op de klepsite.

Grt, Ruud.
Fiets vandaag, morgen kan er veel tegenwind zijn........

Ted
Lid

Bericht door Ted » zo mei 18, 2014 10:13 am

Dagje later, maar hier het dagverslagje van hoe ik het meegemaakt heb :) (werken bij jullie bepaalde smileys als deze ook niet ? )

Rond negenen vertrokken bij de Vrolijkheid met een fietser of 20 (of was het nu 30?). Het was nog wat mistig en werd er getwijfeld aan mijn "koude" kleding met korte broek en kort shirt, maar bij deze kan ik melden dat ik het niet koud gehad heb, ondanks een licht mistig en frisjes begin 8)

Via de binnenlanden achter Herfte via Dalfsen naar kasteel Rechteren gereden, waar we afsloegen om richting Dalmsholte te rijden. Via een noordelijke lus langs Giethem uitgekomen bij de noordkant van de Lemelerberg, waar we eerst een beetje konden opwarmen met het fietspad "oude raalterweg" , wat 20 meter stijgt, alvorens de beruchte kerkweg-beklimming naar de col du Lemelerberg (+36 meter) , waar het peloton voor het eerst uit elkaar viel door de zwaarte van het parcours :) en ook ik even de vorm van de dag mocht testen (niet geheel ontevreden dus 8) )

Inmiddels was de temperatuur al wat beter, of dat nu door het klimwerk kwam en/of het schijnend zonnetje, we zullen het nooit weten 8)

Na samensmelting onderaan in Lemele en grouppe de route vervolgd via diverse mooie wegen en fietspaden, om via oa sanatoriumlaan, Hellendoornse berg en Nijverdalse berg aan te komen aan de noordkant van de ruim 10 km lange Nijverdalsebergweg/Holterbergweg (ook bekend als de Toeristenweg, wat de lading ook erg goed dekt ) , welke via 3 klimmen, officieel genaamd de Noetselerberg, grote koningsbelt en Holterberg) , en de tussenliggende dalen zich over het Sallandse heuvelrugmassief heen slingert, en waar het "al dan niet officieel aangekondigd" vaak toch uitkomt op "vrij" rijden, ondersteund door het door mij gemeende opgevangen "wachten bij restaurant".

Nog voor de top van de eerste klim met 27 meter stijging (Noetselerberg dus) ging de eerste ontsnapper er al van tussen (dus ik braaf in het wiel volgen :roll: ) , en al snel was de "snelle groep" los van het peloton, en ere wie ere toekomt, voorzitter Gerard heeft zich volledig op kop weggecijferd om het tempo hoog te houden, zodat ook op de 2de klim (grote Koningsbelt, +25meter) de groep op eenzelfde lint bleef (zover ik kon zien vanuit 3de wiel, maar wellicht stond de achterdeur ook open ? ) .

Na "de witte steen" begon de 54 meter diepe afzink, voordat "DE" holterberg opdoemde met 24 meter aan steilste klim (de altijd wit besneeuwde top net niet in zicht :mrgreen: ) met nog altijd Gerard op kop sleurend. Maar na de geslaagde test op de Lemelerberg wilde ik hier ook wel wat proberen, dus ging ik vol aan en kwam zowaar alleen boven. Dus toen maar vol doorgetrokken richting restaurant op top holterberg (waar we op elkaar zouden wachten , maar de rest van de achtervolgende groep tot mijn verbazing vol doorreed terwijl ik wachtte op de achterliggers).
Mijn versie is dat ik alleen bij eindpunt aankwam, benieuwd hoe de anderen dat zien :mrgreen:

Na wat wachten samen met de laatste groep gereden richting het pauzepunt in Holten, waar we als vanouds weer de fietsen in de schuur kwijt mochten, en de koffie en vooral de taart rijkelijk aanwezig was.

Na de pauze heb ik me aangesloten bij een opsplitsing van een wat snellere groep en werd er met een molentje " kop over kop" gereden, max 32 km/uur was de afspraak, en kwamen we oa langs Haarle, Luttenberg (sorry, kon het niet laten maar reed toch echt met de afgesproken max 32 per uur gewoon door naar de top :mrgreen: ) , langs Heino en door Hoonhorst , om via Herfte weer terug te komen bij de Vrolijkheid, waar ieder zijn weg ging.

Al met al een erg leuke en mooie fietsdag gehad, en dus met een voldaan gevoel en lege benen thuis gekomen 8)

Voor wie het interesseert : de strava link : http://www.strava.com/activities/142113943
(al begrijp ik uit sommige reacties dat je zelf lid moet zijn van strava om het (volledig) te bekijken en dan schiet het eigenlijk zijn doel eigenlijk wel voorbij :roll: )
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Hadegro
Lid
Contacteer:

Bericht door Hadegro » zo mei 18, 2014 8:14 pm

Een korte impressie van een weer geslaagde Blauwvingertocht.
Toerleider Hans Meulman BEDANKT voor alle kilometers op kop en het mooie vlakke tempo....
:!:

http://toerfietserzwolle.blogspot.nl/20 ... -2014.html
http://www.toerkoorts.nl/
'De fietshemel is een eeuwige afdaling'

Plaats reactie