Frisse Neus 19 april

Waar gaan we rijden met elkaar in het weekend? Speciaal bedoeld voor Swolland toer- en clubtochten in het weekend, georganiseerd door het bestuur of door Swolland-leden zelf. Ook voor verslagen hiervan.
[voor deelname aan niet-Swolland tochten gebruik het forum topic niet-Swolland tochten ]
Wim Hessels

Frisse Neus 19 april

Bericht door Wim Hessels » di apr 15, 2014 9:18 pm

Op zaterdag 19 april 2014 rijden we voor de veertiende keer de 90 kilometerroute van deze clubrit. We starten om 9.00 uur vanaf "de Vrolijkheid". Deze rit gaat richting Hasselt, Zwartsluis, Belt Schutsloot, Wanneperveen en Kolderveen. In Havelte is de rustplaats. Vervolgens gaan we via Oosteinde, Weerwille, Koekange naar De Wijk. Via het Staphorsterbos en de beruchte Hooislagen gaan we weer richting Zwolle.

Er wordt met twee snelheden gereden, 25 en 28 km per uur.

Informatie bij: Harry Bos 06-46321656

Campa
Lid

Re: Frisse Neus 19 april

Bericht door Campa » do apr 17, 2014 7:55 pm

Swollanders opgelet,

Zaterdag wordt de frisseneustocht voor de 16e keer als clubrit gereden. Bij voldoende animo zal er in 3 groepen worden gereden. Zowel een 25km, een 28 Km en een snellere groep. De koffiepauze is dit jaar voor het eerst bij De Brouwerij te Koekange. De route zal dit keer weer door het Staphorsterbos gaan, aangezien er speciaal voor ons een nieuw wegdek is aangelegd. Uiteraard verwacht de organisatie ook de Swolladies aan het vertrek. We verwachten er meer als vorig jaar. De totale afstand zal ongeveer 90 km zijn.

Tot Zaterdag,

Peter de Vrijer en Harry Bos

Voor info,
Harry Bos
06-46321656

Ruud Woudstra
Klepper 2006

Bericht door Ruud Woudstra » vr apr 18, 2014 8:40 am

GPS-ers,

Op verzoek van de leiding hierbij de tracks van de 28km-groep en de wat snellere groep. Deze laatste groep maakt een extra lusje over de Havelterberg om zo weer gelijk aan te kom en bij de pauze in Koekange.

Graag tot zaterdag, wordt mooi weer.

grt, Ruud.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Fiets vandaag, morgen kan er veel tegenwind zijn........

henkhofstee
Lid

Bericht door henkhofstee » vr apr 18, 2014 3:38 pm

zal er weer bij zijn!!

Ted
Lid

Bericht door Ted » za apr 19, 2014 1:09 pm

Zelf ben ik vandaag meegeweest met deze FrisseNeusTocht van Swolland met de snelle groep, waarin flink gejaagd werd (voor mijn doen dan :oops: )
"Heerlijk" afgezien en gebuffeld , voor het eerst na 5 a 6 jaar weer met een snelle groep mee is wel weer even wennen, zeg maar :shock:

"huis>huis" heb ik er 109 km opzitten, met gemiddeld 32,0 km per uur . Hartslag was voor mijn doen met 149 bpm gemiddeld aan de hoge kant, de maximale hartslag was echter "maar" 167, dat was meer omdat de energie op was .
Doe een koolhydraatvrij dieet (op appelgebak en warme choco in pauze na dan :mrgreen: ) , dus daarom oppassen met hartslagen boven omslagpunt (bij mij ± 156 ) omdat ik dan niet de gebruikelijke "suiker-turbo" heb maar gelijk met lege tank sta , want voor ik het weet ben ik dan in een keer geparkeerd (wat ook gebeurd is deze rit :roll: )

Zal kaartje met wat data toevoegen, voor nog meer details zie strava link : http://www.strava.com/activities/131789668/overview
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Ruud Woudstra
Klepper 2006

Bericht door Ruud Woudstra » za apr 19, 2014 6:50 pm

De tocht zit er weer op, fris weer. Maar ja zo heet de tocht.

Op een kleine valpartij na is de tocht goed verlopen. Het valt wel steeds meer op wie er wel en niet vallen.. :mrgreen: :mrgreen:

Nog een woord van dank aan de organisatoren Harry en Peter d V. En natuurlijk aan de voorrijders, die hun taak super hebben ingevuld, Toine en Henny bedankt.

Vanwege verplichtingen in de middag heb ik het herstel drankje over moeten slaan, dus kan hiervan geen verslag doen.

Deelnemers, bedankt.

Mvgrt, Ruud.

Peter de Vrijer

Bericht door Peter de Vrijer » ma apr 21, 2014 11:01 am

Ruud Woudstra schreef: Vanwege verplichtingen in de middag heb ik het herstel drankje over moeten slaan, dus kan hiervan geen verslag doen.
Dat kan nog wel ingevuld worden hoor :)

Nog met een aantal deelnemers aan de 28 km en 25 km groep van een heerlijk drankje genoten in het zonnetje bij de Vrolijkheid. Vanwege de aankomende wedstrijd was deze al versierd met blauw witte linten en ballonnen. Deze waren in de kou opgeblazen en door de zon begonnen er een aantal te knallen.
1-0 voor Zwolle, 2-0 enz. We kwamen zeker tot 6-0 voor we weer weggingen. Weinig konden wij het ware voorspellende karakter hiervan bevroeden :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ok, ééntje was er voor Ajax, maar toch! :lol: :lol: :lol:

Al met al genoten van deze fietsdag (en van de uitslag gisteren :) )

Peter.

Iris
Lid
Contacteer:

Bericht door Iris » zo apr 26, 2015 12:57 pm

Maar goed dat ik gisteren geen frisse en NATTE neus heb geriskeerd, want deze tocht die gepland stond op zaterdag 25 april is helemaal van het forum verdwenen.... Komt er nog een herkansing?
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd! Maar op de racefiets alleen met mooi weer 8)

Ruud Woudstra
Klepper 2006

Bericht door Ruud Woudstra » zo apr 26, 2015 1:11 pm

Iris,

Zoals elders te lezen is de tocht gewoon doorgegaan, maar wel door Bikkels..

Door problemen met de server zijn er een heleboel berichten verdwenen, het lijkt erop dat er een erg oude backup is teruggezet.

Dus de herkansing is in 2016.

Grt, Ruud.

Iris
Lid
Contacteer:

Bericht door Iris » ma mei 04, 2015 7:57 am

Heb afgelopen zaterdag al een herkansing gehad met de ClassicoBoretti en een stuk aangenamer (fiets)weer :lol:
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd! Maar op de racefiets alleen met mooi weer 8)

Plaats reactie