Weerribbentocht a..s zaterdag 28/9

Waar gaan we rijden met elkaar in het weekend? Speciaal bedoeld voor Swolland toer- en clubtochten in het weekend, georganiseerd door het bestuur of door Swolland-leden zelf. Ook voor verslagen hiervan.
[voor deelname aan niet-Swolland tochten gebruik het forum topic niet-Swolland tochten ]
Jaap Lameris
Site Admin
Contacteer:

Weerribbentocht a..s zaterdag 28/9

Bericht door Jaap Lameris » zo sep 22, 2013 7:41 pm

Aanstaande zaterdag is er weer de jaarlijkse Weerribbentocht. De afstand zal dit jaar ongeveer 125 km bedragen. Snelheid zal de gebruikelijke 28 km/uur zijn. Voor de snelle jongens, zoals WIm H., is er een iets langere route om toch tegelijkertijd met de anderen de eerste lunchstop in Schoterzijl aan te doen. Zij leveren ook de voorrijder. Als er belangstelling is voor een langzamere groep (ca 25 km/uur) kan ik ook een kortere route maken (eventueel met GPS bestand), indien er vrijwilligers zijn die deze groep willen leiden. Vrijwilligers hiervoor kunnen dit hier melden of een mailtje aan webmaster@swolland.nl sturen.
De tweede stop is bij de Waterlelie in Belt-Schutsloot.

Tot zaterdag!
Groet,

Jaap
Webmaster Toerclub Swolland

Jaap Lameris
Site Admin
Contacteer:

Re: Weerribbentocht a..s zaterdag 28/9

Bericht door Jaap Lameris » wo sep 25, 2013 6:28 pm

Dankzij een aantal vrijwilligers, zal de Weerribbentocht in drie groepen worden gereden:
-- de 25 km/uur groep onder aanvoering van Henk Bos;
-- de 28 km/uur groep onder mijn leiding, en
-- de snelle groep (32+?) onder aanvoering van Wim Hessels.

Starttijd blijft hetzelfde, maar de afstanden zijn aangepast om te zorgen dat de groepen redelijk dicht bij elkaar bij de pauze plaatsen aankomen. Deze zijn: Café Bos ('t Sluisje) in Schoterzijl (rond 11:30); en café de Waterlelie in Belt-schutsloot (rond twee uur). Het is een clubrit, zodat ook een bijdrage van de club is in de eerste pauze.

Het beloofd mooi weer te worden, dus ik hoop een groot aantal van jullie te zien.
Groet,

Jaap

Stefan Hulsebos

Bericht door Stefan Hulsebos » wo sep 25, 2013 6:57 pm

Hallo Jaap,

Ik zal me melden zaterdag 8)

Groeten,

Stefan.

Ruud Woudstra
Klepper 2006

Bericht door Ruud Woudstra » wo sep 25, 2013 9:02 pm

Ik ben erbij, kom ervoor terug uit Normandie....

Tot zterdag.
Fiets vandaag, morgen kan er veel tegenwind zijn........

jan schotman
Lid

Bericht door jan schotman » do sep 26, 2013 7:24 pm

Hallo Jaap,
Ik zal er zaterdag ook bij zijn.
Het zou zaterdag goed weer zijn.
groetjes Jan. :lol:

Hans
Lid

Bericht door Hans » vr sep 27, 2013 8:40 pm

Hoezo mooi weer :| . Het is de helft van de temperatuur in Portugal :roll:. Maar ik zal erbij zijn :mrgreen: , met of zonder zooltjes :?:
gr Hans

Ruud Woudstra
Klepper 2006

Bericht door Ruud Woudstra » vr sep 27, 2013 10:02 pm

@Hans,

Halve zolen is ook een oplossing.......

Wel lekkere warme handen.

Grt, ruud
Fiets vandaag, morgen kan er veel tegenwind zijn........

Harry Timmer
Klepper 2004-2005

Bericht door Harry Timmer » za sep 28, 2013 4:20 pm

Vandaag met zo'n 25 Swollanders een mooie Weerribbentocht gereden, temperatuur in de morgen wat frisjes, veelal het eerste deel een rugwindje, een lekker bakkie koffie + en met aardig wat tegenwind terug naar Zwolle. 8)

Jaap en Toine bedankt voor het vele kopwerk bij de 28 km groep en ook de anderen die een deel van het kopwerk op zich hebben genomen. Jan C. heeft met zijn nieuwe Cannondale zelf ook een verjongingskuur ondergaan, want ook hij nam zonder problemen wat kopwerk op zich. :P

Goed weekend

Groeten Harry

PS We moeten wel zuinig zijn op onze penningmeester, hij is een beetje de gebeten hond terwijl hij alleen maar een bestuursbesluit aan het uitvoeren is.

henkhofstee
Lid

Bericht door henkhofstee » za sep 28, 2013 5:34 pm

Kon zelf niet op tijd wakker worden; nog aan het uitslapen van Limburg. Ben wel eens met het feit dat we zuinig moeten zijn op Cor. Zelf hebben we in de ledenvergadering goedgekeurd dat het traktatiebeleid soberder moet.

8) Henk

Jaap Lameris
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Jaap Lameris » za sep 28, 2013 6:32 pm

Vandaag, weer een lekker rondje Weerribben gefietst, ondanks het opkomen van een stevige nek- en rugpijn op driekwart van de tocht. Mogelijk een gevolg van de kou en/of een combinatie van bijwerkingen van mijn medicijnen, die ik nu krijg voor bloeddruk- en oogklachten. Het is toch weer een genoegen dat in de ochtend blijkt dat er en mooi weer is en een grote opkomst van 33 clubleden, waaronder twee swollladies. Daarvoor doe je het toch voor als organisator. IK wil hierbij iedereen danken voor hun medewerking, speciaal Henk Bos (en zijn mede-voorrijders) die het mogelijk maakten dat er ook een 25 km groep was met 9 personen, Wim Hessels en vrienden, die ons weer hebben laten zien, dat ook het heel snel fietsen mooi kan zijn op de bochtige dijkwegen, en speciaal Toine, Jan en Willem die mij geholpen hebben met voorrijden. (en degenen natuurlijk die ik vergeet te noemen).
Ik sluit mij ook aan bij de woorden van Harry en Henk over onze penningmeester. Hij weet gelukkig dat we het niet zo menen. :lol: Ik hoop trouwens dat hij zijn "voorstel" over lekrijden en de benodigde reparatietijd niet gaat indienen in de komende ALV... :roll:
Tot de volgende Weerribbentocht in september 2014 (en natuurlijk op de komende weg- en veldritten).
Groet,

Jaap

Plaats reactie