zaterdag 1 mei Ibbenburen - Tecklenburg

Hier kan men terecht voor tochten op zaterdag, niet zijnde Swolland of NTFU tochten.
Erik Blom
Lid
Contacteer:

zaterdag 1 mei Ibbenburen - Tecklenburg

Bericht door Erik Blom » vr apr 30, 2010 1:40 pm

Ik ben van plan om morgen, zaterdag 1 mei, een tocht (Tecklenburg Rundfahrt) in Duitsland op de gps te fietsen. Start in Ibbenburen. Origineel is die 150km maar ik heb ook een ingekorte van 90km. Het schijnt daar nogal heuvelig te zijn. Goede training dus. Is er belangstelling om mee te fietsen?
Gr. Erik Blom

Ruud Woudstra
Klepper 2006

Re: zaterdag 1 mei Ibbenburen - Tecklenburg

Bericht door Ruud Woudstra » vr apr 30, 2010 4:11 pm

Hoi Erik,

Ik heb de route ook op de GPS staan, en wil deze ook nog een keer rijden. Helaas gaat mij morgen niet lukken. Misschien dat we het later in het seizoen nog een keer plannen. Is een pracht omgeving met klimmentjes tot 25% :oops: :oops: :oops:

Succes morgen.

Ruud.
Fiets vandaag, morgen kan er veel tegenwind zijn........

Erik Blom
Lid
Contacteer:

Bericht door Erik Blom » za mei 01, 2010 7:27 pm

Zo te lezen had ik vandaag meer geluk met het weer dan SUST. Geen enkele drup en zonnig (wel met arm en beenstukken).
Al wel heel vroeg vertrokken en om iets voor 8 al op de fiets. Prachtige omgeving met hellingen van doorgaans 5% , 8% en oplopend tot 12%. Ruud de stijging tot 25% klopt. De GPS gaf 24% aan (wat een muur :oops: maar wel fietsend boven gekomen). 100 km gefietst. Hier ga ik zeker vaker naar toe :!:
Gr. Erik

Ruud Woudstra
Klepper 2006

Bericht door Ruud Woudstra » ma mei 03, 2010 4:00 pm

Hoi Erik,

Goed te lezen dat het je goed bevallen is. Lijkt mij een goed idee om hier gezamelijk met een aantal Swollanders naartoe te gaan en dan deze tocht te rijden.

Na mijn vakantie zal ik dit wel oppakken..

Grt, Ruud.

harm rekers
Lid

Bericht door harm rekers » ma mei 03, 2010 10:52 pm

waarom niet 15 mei aanstaande al de Tecklenburg Rundfahrt van cc75 vanuit Ibbenburen,doe je de 160km heb je gelijk de zwaarste tocht van het jaar te pakken.
zie hoogteprofiel op de site van cc75.

Erik Blom
Lid
Contacteer:

Bericht door Erik Blom » za mei 15, 2010 8:53 pm

Harm, vandaag, zaterdag de 15e, weer naar Tecklenburg / Ibbenburen geweest. Het is niet de 160km geworden maar de 130km. Was best wel heftig en moest :oops: :oops: :oops: toch nog een paar keer afstappen. 2 weken geleden was ik niet in het plaatsje Tecklenburg geweest maar meer in de omgeving van Ibbenburen. In / Bij Tecklenburg heb je ook een paar stevige hellingen. Dacht eerst dat m'n computertje kapot was. Gaf 26% aan. Al met al toch weer een mooie fietsdag. De regen in het laatste gedeelte neem ik op de koop toe.
Gr. Erik

Ruud Woudstra
Klepper 2006

Bericht door Ruud Woudstra » zo mei 16, 2010 10:31 am

Hoi Erik,

Jammer dat je niet op de fiets kon blijven, zal wel aan je losbandige leven in Londen liggen :shock: :D .

Heb je de track van de 130km voor mij??? Ik heb de 150 en 100km al.

Grt, Ruud.

Erik Blom
Lid
Contacteer:

Bericht door Erik Blom » zo mei 16, 2010 10:43 am

Dat is de verklaring!!!! De pints zijn me opgebroken!!!

Ik zal de track naar je toesturen. Ik doe het origineel wel. Ik ben nagenoeg niet verkeerd gereden, met uitzondering van 1 kruising waar ik links moest en rechts ging (oorzaak: bier :wink:). Iets van 20 meter. O ja, en nog wat .... waar ik dus in Tecklenburg moest afstappen (26%), ben ik ff gaan rusten en had mijn bril op een iets van stroomkastje gelegd. De moed bij elkaar verzameld .. en de 26% bedwongen. Toen ik boven kwam, kwam ik erachter dat mijn bril nog op het kastje lag. Ik dus weer naar beneden om nogmaals de 26% te bedwingen. Dus die pukkel staat er 2 keer op.

Gr. Erik

kroes .l

Bericht door kroes .l » ma mei 17, 2010 6:59 pm

zo er waren dus toch nog wel meer Swollanders nou ja niet gezien dus maar hoorde dat er 2000 mensen aan hadden mee gedaan .
we hebben alle hellingen fietsend kunnen bedwingen maar na de eerste klim hadden we wel begreppen dat het hier echt stijl was zag net op een filmpje bij cc75 25 % staan nou zal wel . de mooiste klim vond ik voor de verzorgings post denkje ik ben maakte je een bocht en ging het nog even door .
alleen jammer dat er zulke gaten in de wegen zaten waardoor je beter niet vol naar beneden kon gaan .

Erik Blom
Lid
Contacteer:

Bericht door Erik Blom » ma mei 17, 2010 8:48 pm

Respect voor degenen die zonder afstappen boven komen!!

Inderdaad, en als je de bocht doorkomt zie je weeeeeer een stuk steile wand. Dat zat bij mij niet helemaal goed tussen de oren. (en de benen :oops: :oops: )

harm rekers
Lid

Bericht door harm rekers » ma mei 17, 2010 10:11 pm

Herrinner me nog een klim (zit er nu niet meer in) van jaren geleden en de eerste keer dat ik deze tocht reed,slecht wegdek met steenslag procentje of 25,ik zag ze allemaal op de bek gaan en ik dacht van het zal me toch niet gebeuren dat ik voor het eerst moet afstappen,en ja hoor met het aanzetten klapt mijn ketting twee tandwielen zwaarder en ik ga op de pedalen staan en achterwiel slipt door en sta direct stil en val om en glij nog meters door naar beneden.
Fiets en kleding beschadigd,had toen nog pedalen met riempjes,om boven te komen moest je dus in het zadel blijven zitten en een lichte versnelling kunnen blijven trappen ,zo ongeveer 98% van de deelnemers kwam daar niet fietsend boven en liepen ook nog schade op,daarom hebben ze deze klim niet meer in het parkoers opgenomen.

Deze editie helaas niet mee kunnen doen vanwege een knie blessure.

De allermooiste en zwaarste klim in het teutoburgerwald is naar de "hollandskopf" 307 meter hoog en boven de 20%,ooit een keer op de 52-19 naar boven gefietst en vervolgens 3 weken last van mijn rug gehad,hier kun je ook je snelheidsrecord bergaf breken,ik ken mensen die hier de 100 hebben aangetikt(moet je wel lef hebben en goede remmen).
Ga je fietsen in het teutoburgerwald zoek de hollandskopf op,in de buurt van Borgholzhausen(peter-eggermont-strasse).

Groet,
Harm

Plaats reactie