Tips bij aanrijdingen en valpartijen

Alles over het fietsen in het algemeen , de toerclub Swolland en over dit forum
Plaats reactie
Ruud Woudstra
Klepper 2006

Tips bij aanrijdingen en valpartijen

Bericht door Ruud Woudstra » do nov 23, 2017 10:29 am

Hallo,

Naar aanleiding van mijn valpartij bij de Sluitingsrit en de daarop volgende acties wil ik even wat tips geven die het makkelijker maken om je schade te verhalen.

- Na de valpartij, waarbij de veroorzaker door reed en later is staande gehouden, maak altijd foto's.
- In mijn geval heb ik de auto niet geraakt maar ben uitgeweken en daardoor gevallen.
- Politie bezocht en die heeft de veroorzaker gebeld, deze werkt dus totaal niet mee.
Politie geeft nu aan omdat er geen fysiek contact is geweest tussen mij en de auto is er juridisch geen zaak en moet ik dus maar zien wat de verzekeringen met elkaar onderling willen regelen.
TIP: zorg er dus voor dat je bij een valpartij, ook al wijk je uit, je de auto (aan) raakt desnoods een klap op het dak. Dan heb je contact gehad en is de autobestuurder verantwoordelijk.

Hoe het nu verder gaat weet ik nog niet, moet wel naar het zkhs voor foto's en echo van de heup, dus mogelijk ook nog vervolg letselschade.

Let dus heel goed op als je betrokken bent bij een gevalletje schade, al dan niet met fysieke gevolgen. Deze afloop geeft toch een heel onbevredigend gevoel en een stuk oneerlijkheid waarbij ik nu de dupe ga worden.

Grt, Ruud.
Fiets vandaag, morgen kan er veel tegenwind zijn........

Harry Timmer
Klepper 2004-2005

Re: Tips bij aanrijdingen en valpartijen

Bericht door Harry Timmer » do nov 23, 2017 1:39 pm

Hallo Ruud.

Het kan niet waar zijn en is te gek voor woorden.

Als dus een auto recht op je afkomt kun er je beter opklappen dan naar de berm uitwijken, anders heb je geen zaak.

Kan me het gevoel van jouw van oneerlijkheid goed voorstellen.

Succes met de afwerking.

Groeten Harry

senior
Lid

Bericht door senior » vr nov 24, 2017 5:19 pm

Jaren geleden heeft mijn vrouw een ongeluk gehad waarbij de veroorzaker haar niet raakte maar zij door de slipstream uit balans raakte en de volgende auto raakte. De initiële veroorzaker is toen wel degelijk aansprakelijk gesteld en zijn verzekering heeft ook betaald. Dat aanraken dus noodzakelijk zou zijn waag ik dan ook te betwijfelen. Het lijkt mij ook dat de politie niet de instantie is die even gaat bepalen of dit een juridische kwestie is of niet.

Ruud Woudstra
Klepper 2006

Bericht door Ruud Woudstra » vr nov 24, 2017 5:37 pm

Klopt, mijn rechtsbijstand verzekering is er nu mee bezig, en die geven ook aan dat contact helemaal niet nodig is. Dat zou lekker makkelijk zijn. Dus veroorzaker wordt nu wel degelijk aangepakt.

Wordt vervolgd.

Ruud.
Fiets vandaag, morgen kan er veel tegenwind zijn........

henkhofstee
Lid

Bericht door henkhofstee » zo nov 26, 2017 6:53 pm

Hopelijk herstel je goed Ruud.

Plaats reactie